Vi har ridit enhel del ut i skogen. Hon är jätteduktig och hoppar allt jag styr på.

Vi har också haft ett hop pas pår ridbanan där vi hoppat muren upp till ca 35-40 cm i till och med galopp. Mycket stolt över både migsjälv och henne.
Jag har både film och bilder från passet så ju mer kommentarer desto fortare kommer det upp!

Igår hade vi det värsta ridpasset någonson.
Jag hade tänkt jobba med det vi hade gjort på lektionen men jag red i mina tygskor vilket ledde till att fötterna åkte igenom stigbyglarna så jag var fick jävligt ont (nu har jag sår och är blå och svullern uppe på fötterna) och var tvungen att avbrytta hela tiden och det gjorde mig irriterad så jag var inte speciellt tålamodig eller snäll mot Safira som då stessade upp och drog upp huvudet vid galoppfattningarna när jag då ka ha ner henne. Ja jag ehöver inte säga med än att jag var djävulen och att jag inte är stolt över mig själv!
För att avsluta bra sen red vi lillajakt rundan i skogen och vi hoppade en gren som låg på ca 50-60 cm barbacka och en gammal gran så då var hon jätteduktig.

Idag red vi upp med Amelia och Amelia till lillagesala på skicklighetsritt.
Skicklihetsritt är mycket hjärngympa för hästen och samtidigt byggerman upp trygghet och förtroende för varandra.
Idag var det lite övningar som att sparka på en boll, gå över plast,  gå på träplankor, ta en höpåse från ett stället till ett annat, lite kavalleti, gå igenom ett drapperi med plastremsor och lite sånt.
Till en början satt jag på henne då då gick inget och hastade sig för allt och var spänd, ja ingenting funkade. Så jag hoppade av och gick mest runt och kollade på sakerna. Efter ett tag gick hon över kavaletti bommarna (vilket hon absolut inte skulle göra med mig på ryggen). Hon gick också igenom draperiet men första gången råkade on dra med sig den och blev väldigt rädd, så vi gjorde det igen och då gick det jättebra! hon hoppade också över ett blommhinder som kanske låg på 20-30 cm och det gick bra med hökassen men jag gjorde allt från marken denna gång. Grejerna på marken gick hon inte på denn gång.
Är ganska nöjd med henne idag, längtar till nästa gång för att se om vi gör nå framsteg.



Kommentarer till "Veckan med Safira"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: