Dagens ridtur

Lördag 12 feb

Egentligen så var det inte tänkt att jag skulle rida idag men jag tyckte att det kändes jobbigt att låta honom stå så då han förmodligen kommer få stå en del de närmaste veckorna pga mycket skolarbete för min del.

Jag red halva bomvändan fram och tillbaka. Den biten består endast utav en grusväg, en just nu väldigt snöig grusväg då den inte är plogad efter snöovädret varit framme. Vägen var dock bara täckt utav ca 20 cm pudersnö så det var inga problem att rida där. På väg bortåt skritadet och travade vi och nästan hela vägen tillbaka tog vi galopp. Så idag har han fått galoppera av sig ordentligt. Det var en riktigt härlig ridtur med underbart väder. Tuvär lite mycket minusgrader... Bara han och jag for fram i den lätta pudersnön. Det var som en dröm. Helt underbart!

Får se om det bara bidrar med att jag blir sjukare....



Kommentarer till "Dagens ridtur"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: