När klockan då närmade sig 7 gick de ut med Winnie till transporten.....
Men hon ville inte gå in i den där grejen. Inte för att hon var rädd utan bara en grej hon fått för sig, hon har tävlats och åkt i transport många gånger tidigare. Tillslut var de i alla fall tvungna att ta bort mellanväggen och bommen fram då det brukar gå bättre då. Men nejnej det hjälpte inte idag, det hjälpe inte med hösilage eller havre häller. Då tog de och prövade med kedjegrimmskaft vilket inte häller hjälpte utan hon fortsatte att kasta sig bakåt. Flera gångar var jag rädd att hon skulle gå omkull och hon satte sig nästan ner några gånger. Usch jag klarar nästan inte av att se sånt, blir så himla nervös att hästen ska skada sig. Tillslut var det 5 stycken som försökt med alla knep de kunde; att snurra runt henne så hon skulle bli lite yr och sedan rakt upp på rampen, att knytta för en tröja över ögonen så hon inte kunde se något, att trycka in henne på flera olika sätt med både linor och armar och jag vet inte vad. Ingenting hjälpe! Jag var inte med själv och hjälpte till utan kollade bara på  dels för att det är farligt och dels för att jag inte tycker att det är schyst mot hästen. Om det inte hade varit så att de skulle behöva komma iväg vid en viss tid så hade det förmodligen gått mycket lungnare till, vilket jag tycker att det ska göra i alla fall menmen... Och så ska man ju inte ge sig när hästen väl börjat hålla på så att den lär sig att det lönar sig att göra på det viset. Tillslut så avslutade de bara med att få henna att stå på rampen, tror jag i alla fall för vi åkte hem innan de var klara.



Kommentarer till "Iväg med Winnie...."

Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan! :D

Kolla gärna in min blogg:

http://pauliinanilsson.blogg.se , även kallad "En satsande ridskoleryttare".



Jag har nu en tävling, "Dagens blogg". Där du kan vinna en länk till din blogg!! Det ändå du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



btw. Väldigt fin blogg ^^

2011-02-09 @ 21:13:34
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/
Postat av: Ninni

Sv. Tack, kul med nya läsare ;)

Älskar verkligen din header!

2011-02-09 @ 21:31:44
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: