Morgonfodring

I morse kände jag mig bättre. Inte febrig men väldigtväldigt förkyld! Så jag valde att följa med mamma för att morgonfodra även fast hon inte tyckte att det var någon bra ide men jag vill inte vara utan Fighter i två dagar.
Ute i stallet fodrade vi alla hästar och släppte ut dem. Winnie vill inte äta sitt hö inne så vi tog ut henne lite innan Rimble var klar med sitt hö. När hon fick komma ut rulade och sig och sprang omkring och efter ett tag lungnade hon sig och börjde äta på halmen som låg ute. Alla hästar var utsläppta förutom hennes hagkompisar Fighter och Rimble eftersom jag skulle rida Fighter och Rimble hade inte ätit upp klart inne så helt själv var hon inte och hon har ståt själv i hagen flera andra gånger men idag ville hon inte det... efter några minuter skulle vi släppa ut Rimble och då så ser vi hatt hon står på vänsta berget med Penny och Acke! Då har hon hoppat över staketet till våran hage och srungit igenom staketet till berget. Det verkade i alla fall ganska lungt i hagen och vi la ut exta hö för dem att fippla i. Mamma hörde av sig till Maria E också så Winnie fick stå med dem i dag och vi får väll se om hon får fortsätta göra det. Tog även en lite ridtur med Fighter som jag berättar om senare för just nu är jag väldigt trött och funderar på om jag ska sova lite.



Kommentarer till "Morgonfodring"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: