Winnie är ett 6 årigt fullblodssto som Maria ska rida igång lite och jobba upp henne då hon inte hade de så bra hos sin förra fodervärld. I dag fick jag prova att hoppa henne vilket var jätteroligt, men jag var skit nervös innan! Vilka språng hon tar! Vi höjde upp en liten oxer på 90 vilket hon inte var beredd på så hon hoppade av jätte tidigt och jag tappade ena stigbygelt och hamnade på halsen men jag lyckas hålla mig kvar och tog mig upp i sadeln igen men det var riktigt riktigt nära att jag ramlade av. Att rida henna var bland det roligaste jag gjort på länge, inom hoppningen iaf. Blir ju inte alls samma sak på lilla Fighter :)
Winnie påminer mig om en annan häst som jag blev helt förälskad i... men det är en annan jobbig historia. När det blir dags för mig att köpa häst då är det precis en sån häst med Winnies tempramen jag ska ha!
Har tuvär inga hoppbilder att dela med mig av än så länge men hoppas på att Maria kan skicka dem redan i kväll.



Kommentarer till "Prov hoppa Winnie"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: