Ridpass

Måndag 14 feb (♥-dag)

Idag kom jag ut till stallet runt halv 5, alltså hyfsat tidigt för en gångs skull. Började borsta honom på en gång och la på honom hanns Rambo-fleecetäcke. Tog på mig mina grejer och gav oss ut. Red samma vända som jag gjorde i förgår fast barbacka. Travade och skrittade på vägen bort och tog en galopp på vägen hem. I lördags var han pigg på vägen hem men sista biten kände man att han var lite tött och gärna ville sakta av. Idag var han galet pigg och jag var rädd att jag inte skulle få stopp på honom. Det gick så fort så jag kunde knappt se någonting. Jag hade häller ingen större kraft i kroppen då jag har varit sjuk och för att jag satt barbacka och inte hade nå sdöd utav sadeln. Vet inte om det berodde någonting på att jag red barbacka, hade ett träns utan nosgrimma eller någon annan anledning. I sommras/höstas hände samma sak när jag red på ett utav stubbfälten, jävlar vad fort det går och hur otroligt stark han är. Då blir man litte små rädd faktiskt.
Tillslut fick jag i alla fall stopp på honom idag genom att dra upp huvudet på honom. Avlutade sedan med att skritta lilla vändan i skogen hem sen. Tillbaka i stallet testade jag att stretcha honom lite vilket jag tycker gick bra.

I morgon blir det inget stall då jag har matte prov på onsdag.


Orkar inte ladda upp någont "nytt" foto.



Kommentarer till "Ridpass"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: