Måndag 7 feb

Jag kom ut till stallet vid 5 och började då borsta på Fighter. Pratade lite med Gisela om vart hon skulle rida och va besämde att vi skulle rida ut tillsammans. När vi väl var klara hade det hunnit bli riktigt mörkt ute så vi tog på oss reflexer och pannlampor.
Vi red in på lilla vändan - avslutar eller börjar nästan alltid en skogsstig med den då de flesta stigar "grenar ut" från den - och svängde in på jakt och vidare på långa jaktrundan (om man går lilla eller långa jakt så avslutas de eller börjars på samma stig - den delar alltså på sig så man kan rida en längre runda eller en kortare runda. Jag tror ni fattar, haha ;)) Från långa jakt svängde vi sedan in på dikes rundan och vidare ut på Giselas och Reneés egna dikesrunda. Där virrade vi runt lite då det var svårt att se vart stigen gick. Tillslut hittade vi i alla fall rätt på deras slingriga stig. Sen hade vi tänkt oss att vi skulle gå ut på lilla jakt och fortsätta hem på grässtigen men det var inte så lätt. Det fans ingen stig att följa så vi fick gå i den djupa snön vilket var jobbigt för hästarna men vi behövde inte gå så långt som tur var. Tillbaka på stigen så följde vi den ut till grässtigen och hem.

Jag är inte så förtjust att rida ut i mörkret då jag helatiden är rädd för att träffa på något djur eller spöke ;) Men efter att vi ridit ett tag så tänkte jag inte så mycket på det och när vi red upp på stallplan så tänkte jag att det hade ju faktiskt vart riktigt mysigt!! Vi får ta och rida ut mer i mörkret... :)

Inte så lätt att förklara vart alla stigar går och så men kan kanske ta och berätta om alla skogsstigar någon gång så att ni förstår vad jag menar ;)



Kommentarer till "Skogstur i mörkret"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: