Lite om dagen

Nu har jag kommit hem från stallet jag har fått i mig lite mat och snart ska jag ta tag i plugget! Men måste ju blogga lite också.

Det är 4 plus grader här så den djupa snön i padocken har sjunkit undan lite men det är väldigt sklaskigt. På fyrkants spåret där vi har ridit som mest var det hårt men efter ett tag blev ju det mjukare och mjukare så när man red där sjönk hästarna ner ganska djups och det blev alldeles knöligt. Det var verkligen inte lätt att rida där så vi tog det lungt och fortsatte att jobba med att mjuka upp och lösgöra. Tycker det gick bra även om underlaget var förfärligt!
Jag prövade också mina nya ridstövlar från tretorn. Köpte dem här om dan på granngården för endast 599 kr, villket jag tycker är ett jättebra pris så det var bara att passa på. Även om jag gjärna skulle vilja ha ett par tretorn advance så är jag super nöjd med de här då jag inte är ute och tävlar specielt mycket än så länge.



Kommentarer till "Lite om dagen"

Postat av: Amanda

sv; Nej, så stor skillnad är det inte :)

2011-01-17 @ 19:07:48
URL: http://gazeela.blogg.se/
Postat av: Linnea - Vinn ett ROSA schabrak!

Tummen upp till plusgrader, men slipper gärna slasket! :o)



SVAR: Har du kollat efter en begagnad kamera? De lite äldre modellerna, såsom min, går att hitta väldigt billigt. Du vet, så fort de kommer ut en ny modell, så vill ingen ha den gamla. Folk är ju prylnördar, men inte blir de bättre fotografer för de. ;o)



Det är först och främst objektivet man bör lägga pengar på, en billigare kamera duger mycket väl. Mitt ena objektiv är värt mer än 4 ggr så mkt som min kamera, och de är ju till största del objektivet som avgör hela bilden och dess kvalité.



Tack snälla! :o) Jag har ingen tidigare erfarenhet av Connemara, mer än att de såklart är vackra att se på. :o)



Hoppas du har en trevlig kväll!

2011-01-17 @ 19:40:24
URL: http://ridboken.aenn.se

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: