Ridpass

Måndag 31 jan

Idag red jag och Fighter först ut på lillavändan i skogen som en uppvärmnig vilket gick bra ända fram till vi skulle ut ur skogen... Det finns två vägar ut ut skogen 1 en stig som går ut över ett dike och en stig som bara leder direkt ut till vägen, där har det ramlat en liten liten gren över stigen men som vi har gått över flera gånger. Men just i dag så vägrade han gå in på den stigen, tror vi höll på i säkert 10 minuter innan jag tillslut gav med mig och red ut över diket. Fast så lätt ger jag mig inte! Jag vände in honom på den andra stigen fast vi red in i skogen och det gick hur bra som hälst och så vände jag och red ut samma väg vilket inte var något problem denna gång. Undrar vad det var med honom första gången?!
Efter våran skogstur red vi en stund på ridbanan och han var superfin i dag, verkligen mjuk och följsam. Ett toppen ridpass!



Kommentarer till "Ridpass"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: