Vi hade somsagt morgonfodrinden idag så vi var ute i stallet kl 8. Sven var redan där och hade fodrat hästarna inne så när de hade ätit klart släppte vi ut dom. Medans hästarna åt lite ute så tog jag och mamma oss våran frukost. Senare gick jag in och mockade och fixade. Vi tog bort isen från badkaret i deras hage och fylde på med vatten och jag kan säga att det var inte det lättaste! Jag tog in Safira efter ett tag och bestämde mig för att rida på ridbanan. Även Vilma hann ut så vi red tillsammans i det otroligt fina vädret!
Efter att ha ridit så fick hon komma ut i hagen igen för att sola sig lite. Jag började fixa i ordning allting inför näs. Packade ihop allt som skulle med sedan åt vi lunch.
När Sussi kom med transporten och vi skulle lasta så kan jag säga att det tog tid! Det tog ca 45 minuter innan hon gick in men allt gick hyfsat bra. Framme på Näs kastade hon sig ur transporten men lungnade sig for. Hon fick komma in i sin box och äta lite hö medans vi packade ut allt ur bilen, Vilma var också med och hjälpte till. Det tog ca 1½ timme innan vi var klara där och då sa vi hejdå till Safira och drog tillbaka rill Hellby där vi släppte in hästarna, hämtade ett täcke och packade ännu en kasse full med hösilage.
Nu tror jag att jag fått med allt men jag orkar inte riktigt skriva så utförligt så detta får duga! :D



Kommentarer till "Lång dag i stallet"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: