Hoppning!

Idag var jag riktigtriktigt sugen på att få hoppa lite.
Jag körde på övningen 5½ (den har många namn), alltså ett hinder sedan en landning och ett helt galoppsprång innan nästa hinder. Denna övning är super när man behöver öva på avstånden och i dag ville jag inte heller riskera att komma fel inpå så vi inte skulle misslyckas totallt.
Safira var superduktig!!!!! Vi kom upp till 70cm i en liten oxer :O Det är det högsta vi någonsin hoppat och jag är såååå glad för det gick så himla bra. Allt som allt blev det bara 3 vägringar, 1 när det första hindret låg på ca 40 cm ;) och två på 70 men sedan hoppade hon det som ingentin en sista gång!
Eftersom hon först vägrat två ggr på 70cm (fasten hon redan hoppade det 2ggr) så blev det ett ganska stort skutt som jag inte kunde följa med fullt ut utan jag trog ihop henne över hindret vilket hon vart sur över och sparkade bakut så jag hamnade på halsen. Men jag hade turen att hålla mig kvar :)

Kommer till och börja med lägga upp ögonblickbilder från filmen innan jag orkat klippa den färdigt så får ni sitta och suckta på dem innan ;) Förhoppningsvis kommer de upp redan i kväll!



Kommentarer till "Hoppning!"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: