Stallet idag

Fredag 4 feb

Kom ut till stallet vid 6. Jag började med att packa hö medans Fighter stod och åt. När jag var klar med det och Fighter ätit upp gav vi oss ut i mörkret. Vi red ut en sväng i skogen på den så kallade lilla jaktrundan. Fighter blev inte rädd för någonting han skötte sig superbra. Jag var nog mer rädd än honom för jag började ju tänka på att vi skulle möta något djur eller ett spöke!! Så när vi kom ut ur skogen tog vi en liten galopp på "grässtigen" som nu då är täckt av snö, så vi skulle komma ut till vägen så fort som möjligt och det gillade Fighter så det gick i undan. När vi kom ut på vägen var han pigg och taggad så han ville trava mest hela tiden. Tillbaka till stallet sen gick vi ner på ridbana för att kolla underlaget men det var stenhårt och isigt så vi struntade att rida där och gick in istället.

Övade lite på att lära honom att pussas igen och han verkar ha förståt det där nu! Han vill pussas hela tiden så fort jag håller något i handen, haha :D



Kommentarer till "Stallet idag"

Postat av: Ainey

Beautiful site!

2011-12-12 @ 08:06:17
URL: http://ainey.blog13.com

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: