Dagens ridpass

Idag red jag en stund på ridbanan med Fighter. Jobbade honom i låg form under hela rid passet då han inte verkade så sammarbets villig så vi tog det ganska lungt. Kände att han hade lite extra energi idag så tog några skutt på ett 60 och 70 hinder. Han var så himmla duktig! Ibland händer det att han vägrar den första gången man kommer mot hindret om han inte tycker att han har fått kollat tillräkligt på hindret, plus att det var mörkt ute och vi inte hade hoppad på väldigt länge men han vägrade inte än enda gång. Jag tyckte nog att det var mer läskigt än vad Fighter tyckte då det var länge sedan jag också hoppade och så var det ju inte toppen underlag man allt gick super. Det blev en riktigt bra avsluting på rid passet, vilket jag tycker är viktigt. Så känner mig nöjd med både honom och mig själv.



Kommentarer till "Dagens ridpass"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: