Fighter

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om den underbara ponnyn jag har.

Fighter som han heter är en 17 årig New Forest valack. Han är runt 1,39 cm i manken, alltså en maxad C-ponny. Han är gyllenbrun med svart man och svans.
   
Fighter är sån som man ofta måste övertala en stund innan han går med på att göra det man vill.. Man måste ganska ofta få sitta och övertala honom om att han ska gå från stallet. En period var han helt omöjlig, han bockade och sparkade, backade ner i diken och in i stängsel. Ojojoj vad jag fick kämpa då! Om man rider ut och ska galoppera (specielt på vägen hem) då får man vara beredd på att det kan gå fort.. han vill bara hem så fort som möjligt! Han älskar att vara ute i skog och mark. Att hoppa diken och stockar är en favorit så han taggar både innan och efter "hindret".
 
Han är importerad från england som föl med sin mamma och har dressyrstam. Han har tävlat mycket dressyr innan min kusin köpte honom. Och nu under den tid han har var hos mig har han också fått hoppa en hel del. Det tycker han är riktigt roligt!
  
Ja nu har ni fått höra lite om Fighter, här kommer lite bilder på honom också.


 



Kommentarer till "Fighter"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: