Som jag skrev i förra inlägget så heter jag Josefine och jag är 15 år. Jag började rida när jag var 6 år på ridskolan hammre i västerås. Där red jag i fyra år, men i slutet av min ridtid där började jag bli nervös innan varje ridlektion och jag tycket att det var jätte jobbit att åka iväg och rida. Jag vet inte riktigt om det fanns en speciel anledning till att jag kände så utan jag tror inte att "ridskolelivet" passade mig, så jag bestämde mig för att sluta. Sedan hade jag en paus från hästar och ridning i ungefär ett år men jag längtade såklart tillbaka så jag och mina föräldrar följde med en utav mina föräldrars vän (Carina) ut till ett stall som ligger straxt utanför tillberga som heter Hellby och där är jag kvar än i dag. De första gångerna jag följde med ut fick jag rida de små shetlandsponnyerna som stod där på gården. Senare skaffade Carina en häst, en nordis/ardener som hete Vännen. Jag och min mamma tog hand om henne som vår egen häst en lång tid men hon var gammal och började få problem med benen så det bestämdes att hon skulle avlivas. Om vi nu går tillbaka lite i tiden, innan Vännen blev avlivad började jag rida en Connemaraponny (D-ponny) som hete Koe. Jag red honom ca 3 ggr i veckan i 3 år, han var inte precis en läromästare, men vad gjorde det?! han var en urgullig liten skogsmulle ponny som älskade att hoppa. Ägarna bestämde sig för att sälja honom då de inte kända att de hade lust eller tid för tillfället. Jag började då rida på mina kompisars ponnyer men det är inte så roligt när man aldrig kan rida tsm.. När sommaren under 2010 började närma sig så kände jag att jag villa ha en egen ponny att rida på så då blev det besämt att under sommaren skulle min kusins ponny Fighter få bo hos mig. Men det har blivit så att Fighter har fått stanna lite längre än planerat, vilket jag är glad över! Men det kan hända att får åka hem ganska snart för jag har fått en förfrågan om jag vill bli fodervärd på ett 5 årigt arab sto. Men vi får se hur det blir med det ..!



Ja nu har jag berättat lite om mig senare kanske jag berättar lite om min sötnos Fighter.



Kommentarer till "Om mig och mitt hästliv"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: