Förklaring....

Skrev ju i ett tidager inlägg att Fighter ska få åka hem och att jag skulle berätta varför senare. Här kommer förklaringren!

Det är ju så att Fighter inte är min ponny utan min kusins som bor i åkersberga. Min förra medryttar ponny blev såld så under våren fick jag rida på mina kompisars ponnyer men jag kände att jag ville ju kunna rida tillsammans med dem vilket inte gick när vi var 3 st men det bara fanns 2 ponnyer. Så vi bestämde att jag skulle få ha Fighter under sommaren så jag kunde få prova på att ha egen häst. Sen har det bara blivit så att Fighter har fått stanna kvar här hos mig. Under den tid jag har haft honom här så har jag lärt mig jätte mycket och utväcklats enormt på honom. Men Fighter är en maxad C-ponny så jag är redan lite för lång på honom och jag skulle behöva utväckla mig ännu mera inom ridningen, det känns som om jag har lärt mig färdigt på Fighter och behöver pröva på något nytt för att komma vidare och lära mig mer. När man tänker tillbaka på innan jag hade Fighter och nu så känns det nästan som om det är med Fighter jag har lärt mig rida. Alltså verkligen rida och inte "åka" häst! Men nu är det såhär att jag har fått en förfrågan om att bli fodervärd på ett 5 årigt arabsto som heter Safira och som redan står i stallet och efter ganska lång betänketid så har jag beslutat för att tacka ja till detta. Jag tror att jag kommer lära mig mycket under den tid jag har henne och det är alltid bra att ha lite unghästvana. 
Mer om henne kan jag berätta i ett annat inlägg lite senare.
Det kommer självklart bli jätte jobbigt att skjutsa hem Fighter och sedan åka ifrån honom. Vi har verkligen lärt oss varandra och fått en otroigt fin kontakt men livet är som det är och jag har ju hela tiden vetat han han måste hem förr eller senare ...



Kommentarer till "Förklaring...."


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: