Så där nu är jag hemma igen. Det blev en skön dag i stallet med både pyssel och ridning. Mamma skjusade ut mig till stallet vid 3 och lämnade mig där, själv åkte hon hem vilket är första gången på länge.
För att jag ska hinna med allt plugg så brukar mamma alltid vara kvar med mig i stallet och fixa allt som mockning och packning av hö och allt sånt där. Då tar jag hand om den lilla pållen och rider och pysslar med honom. Det gör så att vi sparar väldigt mycket tid!
Men i dag som sagt fick jag fixa allt själv... och det var faktiskt riktigt skönt att få sköta allt.
Jag och Fighter tog oss iallafall iväg på en härlig ridtur ut på vägarn i solnedgången. Det var väldigt isigt så vi skrittade bara ända tills vi kom till skogsstigen som leder tillbaka till stallet. Där fick han mer fart så vi travade lite och tog en kort galopp. En riktigt härlig dag!




Kommentarer till "En hälig ridtur"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: