STORA FRAMSTEG!

Idag följde jag med Vilma upp till Gesala med Saffis när hon skulle hoppträna med Mimmi.
Vi följde med för att träna lite miljöträning och kolla runt på deras hinder och kanske ta ett litet skutt.

När vi kom dit började vi kolla på två småhinder som låg på 30cm och de var jätteläskiga men vi red runt dem ett tag och tillslut gick det bra att både trava oc galoppera över dem.
När det inte var nå mer problem där gick vi bort mot de andra hindrena där de hade hoppträning och red runt där för att titta på hindrena. Det var speciellt ett hinder som var väldigt läskig när man bara gick fram för att kolla på det, en oxer med rosa och gröna bommar, ett prickigt plank och med infångare.

När Ebba och Vilma var klara med sin träning la vi ner hindrena och Camilla hjälpte oss.
Vi började med ett litet kryss i trav som hon hoppade utan att tveka sendan la vi upp en bom över det som vi tog i galopp utan att hon tveka. Redan då var jag överlyklig! Hade aldrig trott att hon skulle hoppa det bara sådär!
Tillslut hade vi hoppat alla hinder som stod framme! Visst hade det blivit endel vägringar och missförstånd men vi tog oss över allt! :D
Det var lite läskiga hinder för Safiras del som ifyllnader av sockerbitar, prickigt plank, infångare, oxrar mm. Men hon var SUPERDUKTIG!

Vi har några fåtal gånger hoppat småhinder som legat på 40, någon gång har vi lagt upp det på 50 och det har varit stort! För ett tag sen hoppade vi lite och kom upp i höjden 70cm med hjälp av 5½ så vi inte skulle komma in fel vilket jag är lite rädd för. Det var jag jätteglad över!
Både jag och Safira är ganska orutinerade på hoppningen, Safira hoppades knappt innan jag tog henne då hon blivit livrädd för hinder och inte ens kunnat gå på ridbanan när hindermaterial stått framme och jag som ej har haft möjlighterna att hoppa då Fighter ej var speciellt hopprutinerad när jag tog över honom så vi hoppade inte heller mycket och nu Safira som jag kanske hoppat ca 5 gånger. När man inte har möjligheterna att hoppa så kan jag bli lite osäker på höjder och avstånd och då brukar jag kunna bli så nervös att jag glömmerbort hopptekniken... Det är så typiskt mig att inte ta stöd av knäna utan jag vinklar liksom ut dem när jag hoppar, måste övas på!


Och idag tog vi oss runt en bana och ett räcke låg på 80cm, utan hjälpbom för avstånd :O
Helt otroligt!
Vi har inte hoppat mycket och nu var vi på ett nytt ställe med nya saker och då brukar hon kunna stressa uppsig och vara extra tittig. ;) Vi har tagit så stora framsteg sen jag tog över henne så det känns inte sant!
Det är vekligen jätteroligt!

Mamma filmade lite så det kommer upp sen! :D




Kommentarer till "STORA FRAMSTEG!"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: