Safira 15 april

Idag blev den en jättemycsig och rolig ridtur i skogen!
Vi började med att rida gräsvägen och in på jakt sedan vidare in på giselas och renées dikesrunda, ut på våran dikesrunda, en bit på långa jakt, en bit på långa vändan, stigen ovanför sjön och tillsist ut på lillavändan.
Förvirrande jag vet ;) Men skriver det så jag själv vet vart jag ridit, som en liten logg/dagbok.

Nu när all snö är borta så är det istället väldigt vattenfylt på vissa ställen och i dikena. Jag tycker bara att det är roligt och härligt att få rida genom vattenpölar och Safira tar världens skutt över dikena.
Vid Giselas och Renées dikesrunda hade jag inte ridigt sen all snö försvann, det var inte så mysigt som det har varit när vi red där i vintras för nu var det bara som träskmark, blött, lerigt och rötter överallt! Vi lyckades ta oss fram tillslut men det var inte lätt.
Vi hoppade öven stockar och de småhinder som vi la upp i går och hon var jätteduktig och tvekade inte fasten de var nya för henne. Hon var också väldigt pigg och taggad. Det blev en toppenridtur i det fina kvällsvädret!

Spolade av hennes ben sen och hon stod helt stilla och skötte sig super!



Kommentarer till "Safira 15 april"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: