Safira 8 april

Fredag

Igår red jag på ridbanan. Det var bommar och hindersöd framme som jag jobbade lite med. Det gick inte så bra eftersom jag avr helt själv i stallet och hon var rätt så taggade och slarvade med att lyfta på hovarna, jag hade några kavalettiblommar och dem lyckaes hon riva helatiden... Hon kändes också väldigt stel man jag la inte ner någon större kraft på att myjuka upp henne då jag inte hae ork att börja bråka om det inte skulle gå bra.
På ena långsidan var det 3 galoppbommar, de 2 yttersta var upphöjda på ca 25-30cm. Vi kom in på det i trav och hon tyckde att det såg lite läskigt ut men jag fick över henne så vi tog det igen, vi tog det i trav i och sedan ramlade hon in i galopp. Efter ett tag var hon riktigt taggad men vi kom in mot det i trav sedan störtade vi ut i galopp. Hon rev en sista bommen 2 gånger och då drog hon i väg i full galopp båda gångerna och sparkade bakut, en gång var jag riktigt nära på att flyga av men jag hade turen med mig!



Kommentarer till "Safira 8 april"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: