Safira 19 april

Sådär! Nu har bilderna kommit upp och då kan jag ju också passa på att berätta lite om ridpasset också.

Tyckte ridpasset gick så pass bra att jag ville visa bilderna och berätta om det fasten jag har blogglov ;)

Tisdag

Jag jobbade henne som våraat lektionspass hade varit i lördags.
Hon var mycket mjukaret när vi värmde upp med övningen att vara utåtställd ena halvan av volten och innåtställd andra halvan. Då var jag mycket nöjd med både henne och mig själv.
Efter det gick vi över till att flytta in bogarna en anning. I lördags gick det nästan inte alls och denna gång gick det en liten aning bättre men inte mycket. Något vi får fortsätta jobba med!
I galoppen övar vi på att hon ska galoppera när jag säger att hon ska göra det och inte när hon känner för det plus att hon inte får gå ur formen och springa iväg. Det gick väll lite sisådär och dessutom så red jag med spö och så fort jag nuddar henne med den i galoppen flygger baken i vädert. Jag gillar inte att rida med spöt eftersom hon reagerar sådär men samtidigt är det något som hon måste klara av att ta! När hon drar igån med sina bakut och bockingar är det inte alltid så lätt att hålla sig kvar, hittils har jag haft turen att sitta kvar på ryggen men jag vet inte hur länge den håller i sig. Hon måste komma fram mera i galoppen och jag måste kunna rida med spö utan att hon blir piss tjurig! Måsten att jobba med!
Hon har heltklart kommit mera fram i galoppen men det behövs mer. Hon har också kommit upp mera i forman, sammlar ihop sig och jobbar rätt! Själv tycker jag också att hon har byggt upp mera muskler håller ni inte med? :D



Kommentarer till "Safira 19 april"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: