Fredags

I fredags red jag och Fighter ut tillsammans med Vilma på Mimmi och Amelia på Amelia. Vi började med grässtigen och red sedan långa jakt. Jag och Fighter hoppade ett dike i galopp vilket var bäldigt roligt, både fram och tillbaka. Amelia och Vilma stod kvar och väntade då de inte ville hoppa i galopp, eftersom vi dessutom red barbacka. Vi red dsedan vidare på långavändan och upp på stigen ovnför sjön. Där hoppade jag och Fighter ett litet träd och ett dike. Alla tre ponnysarna var jätte pigga vilket jag tyckte var super kul, ville hoppa alladiken och stockar i fart. Mem eftersom jag låg först så skulle vi då dra med oss de anndra ponnyerna vilket Amelia och Vilma inte ville. Så vi fick ta en stock i skritt och sen fick de andra gå förbi oss så vi kunde komma efter och hoppa i fart och det gjorde Fighter ännu mera taggad och framåt. Jag och Fighter skulle galoppera upp för en backe och fick då vänta på att de andra tjejerna skulle gå upp först, Fighter kunde inte stå still och började resa sig lite, så när jag släppte iväg honom gick det snabbt. Han var så snäll och duktig. Detta var sista gången jag red honom innan han åkte hem. Jag älskar dig Fighter!



Kommentarer till "Fredags"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: