Söndag 20 feb (6 dagar...)

Idag red jag och Fighter med Evelina(på Penny) och Maja som körde Elaisa upp till Rebro och tillbaka. Vi red barbacka direkt på täcket vilket var varmt och mysigt. Fighter var jätte nyfiken på kärran och undrade lite vad det var för något, haha :D Penny var jättepigg, jag har aldrig sätt henne så framåt någon gång! Hon ville mest trava helatiden och då hakade Fighter på han också så nu har jag ordentligt med skav där nere, men det var roligt att ha honom lite taggad men undrer kontrol. Men Penny var däremot lite mera okontolerbar. På vägen hem travade vi och Fighter var så snäll så jag lät honom galoppera lite men då fick Penny också fart och drog iväg. Jag lyckades hålla in Fighter och få ner honom till skritt. Men jag ville känna att jag kunde ha kontrol på honom i galoppen även om Penny dragit iväg så jag tog en till galopp och det gick bra bara man höll huvudet högt på honom. Innan galoppen blev han taggad att dra efter och gorde då värsta skänkelvikningen åt båda hållen, varför kan han inte göra så när man vill det? :D



Kommentarer till "Ridning upp till Rebro"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: