Skogstur

Tisdag 1 feb

Att hoppa Winnie tog endel på krafterna plus att jag inte sovit specielt bra i natt så var väldigt trött resten av dagen så är det väl var dags för att rida Fighter så var jag inte så sugen på att ge mig ut och rida. Men kände ändå att jag ville så jag och Vilma gav oss i väg upp på vägen för att svänga in på en stig in i skogen lite längre fram.
När vi red på vägen såg vi färska spår efter älgar och började oroa oss för att stöta på dem i skogen och Vilma tyckte sig höra en älg bröla så då tänkte vi att vi skulle rida bomrundan som bara består utav en grusväg så vi inte behövde gå in i skogen och riskera att möta en älg. Men när vi väl kom fram till skogsstigen lykades jag övertala Vilma att vi skulle rida i skogen i alla fall. Vi mötte inga älgar som tur var men såg förska spår efter dem så vi satt och pratade högt hela tiden och diskuterade hur vi skulle göra om en älg kom, skulle vi hoppa av eller sitta kvar på, skulle älgen springa efter oss och vara agressiv? Haha ;) skulle nog inte tro det, de skulle nog förmodligen springa därifån.
Det blev en skön skogstur men tuvär inte fult så skön som jag hade hoppats på eftersom jag var så trött och inte på humör. Men Fighter skötte sig som vanligt super bra!



Kommentarer till "Skogstur"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: