Snöig skogstur

Torsdag 10 feb

Gud så mycket snö det hade kommit när vi kom ut till stallet och snön föll ner helatiden. Som tur var var det inte så kalt så det var ganska mysigt, dock blir det lättare snöstyltor. I stallet möte jag Amelia, Vilma, Matilda(medryttare på Mimmi) och Clara(medryttare på Amelia). Men Amelia och Vilma åkte hem straxt efter jag kom ut så jag Matilda och Clara besämde oss för att rida ut tillsammans på en skogstur. Som sagt blev det inte som jag planerat ännu en gång ;). Tänkte att jag skulle visa dem en skogsstig som de inte ridit förut så jag valde att visa dem Giselas och Reneés dikesrunda. Man kan komma till deras dikes runda på flera sätt både via lillajakt, långa jakt och långavändan plus en bit på långa jakt baklänges (finns fler). Men jag valde att ridan in på långa vändan och vidare på långa jakt och in våran dikes runda vidare ut på deras dikesrunda och sedan fick vi rida lite friridning tills vi hittade ut på lilla jakt och därifrån till grässtigen och hem ;) Det är riktigt svårt att förklar, haha.. Allt gick bra och både ponnyerna och vi tyckte att det var riktigt roligt! Tror det var Amelias och Mimmis första gång som de gick den vändan så dikena var nya för dem så i början tog de extra stora skutt (såg det ut som iaf). Sedan på grässvägen tog vi trav och det gick undan. Det blev en mysig lagom lång snöig skogstur.




Kommentarer till "Snöig skogstur"

Postat av: Matilda S

SJUKT KUL VAR DE ! :D

2011-02-10 @ 21:39:04
URL: http://ponnyfoton.blogg.se/
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan!

Nu är dagens blogg avslutad, gå in och kolla om du blev vinnaren! Annars så kan du bara anmäla dig till min nya "dagens blogg" :)

2011-02-10 @ 22:03:19
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: