Helgen

Lördag
Packade allt, lasta och åkte iväg. Kom till täljö vid kl 12. Fighter får nu stå i det "nya" ridhusstallet som jag tycker är mycket mysigare och han har nu en stor box istället för den lilla som han hade tidigare. Både han och jag var mycket nöjda! På kvällen rid jag lite dressyr och vissade upp honom för Stina och Klara. Klara hoppade upp i slutet och red lite.

Söndag
Hoppade på kvällen. Byggnde upp några hinder och hoppade några övningar och avslutade med en bana. I början var han jätte duktig men vägrade om det var så att han inte hade fått kolla på hindret innan. Hoppade som högst 90 cm. Hoppade även ett hinder som låg på 90 som vi rev hela skiten på då jag trodde han skulle stanna men istället tog han ett jätteskutt och jag hände inte med och drog honom i munen vilket ledde till att han inte klarade att hoppa över hela... Efter det vägrade han att hoppa ett enda hinder som låg över 60 men tror nog inte att han blev så rädd utan han var nog väldigt väldigt trött eftersom han åkt transport 2 timmar dagen innan och håller just nu på med foderbyte. Så det vart en hel del vägringar vilket inte kände så bra men det kan ju inte gå super varje gång (vilket jag tycker att det har gått alla gånger innan). Men vi avslutade glatt med en liten bana som gjorde honom mycket gladare!

Måndag
Köpte in en massa nya grejer till Fighter (dock inte jag som betalade).
Klara började rida med sadel sedan red jag en stund barbacka. Fighter skötte sig jätte fint och det var en härlig fridfull stund. Jag red upp till stallet skötte om honom och sa sedan hejdå. Vilket var jätte jobbigt!

Jag kommer att älska dig för evigt min Fighter ♥



Kommentarer till "Helgen"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: