Vila och pyssel

Torsdag 3 feb

Idag hade jag tid att åka ut till stallet men det blev dock ingen ridning. Det är ju is precis överallt! Ridbanan var helt istäckt och vägarna lika så man vågar ju nästan inte ge sig ut och rida när det är såhär även om man har brodd... Viserligen var det bara fyrkantsspåret som var stenhårt ispackat men innanför spårt var det inte mycket bättre ridunderlag precis. Där var det ju helt ojämt och gropigt och täckt av is så där kanske man inte halkar men det gör det ändå inte lättare att rida.
     Om jag kommer ut till stallet när det är ljust i morgon så är nog skogen det bästa alternativet skulle jag tro fast jag är inte helt säker på om jag hinner det i morgon så det blir nog i helgen förmodligen.
      Istället för att ge mig ut i mörkret på isiga vägar borstade jag och fixade med honom. Ryktade honom noga och klippte till manen lite då den var ojämn. Sedan behövdes de andra hästarna släppas in så fick ställa in honom i boxen igen. När man ska borsta honom i boxen vill han bara sticka ut huvudet och äta sitt hö och om man stänger dörren blir han otålig och vill inte så gärna stå stil så strulad inte med att fortsätta borsta på honom där inne. Istället tog jag och övade på att kan ska pussa mig när jag gör puss ljud och han verkade lära sig riktigt fort. Får se om han kommer ihåg det i morgon också.



Kommentarer till "Vila och pyssel"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: