Safira 18 mars

Fredag

Idag provade jag att släppa henne i en utav hagarna och försöka få henne lite uppmärksam på mig, vilket inte var så lyckat....
Jag provade då att ha henne i grimma och grimmskaft och att få henne att lyssna på mig, att hon skulle backa och komma fram till mig när jag bad henne om det. Ne det var inte häller lyckat.... speciellt inte med mitt tålamod!
Hon är så otroligt ignorant och ouppmärksam så det finns inte. Hon bryr sig inte om mig ett dugg även om jag har fickorna fulla med godis.
Har ni några tips på hur jag kan få henne mera uppmärksam på mig?
vi tog i alla fall och gick vidare till ridbanan och övade med bommar, vilket var mycket mera lyckat! Hon var jätteduktig. Jag la också upp ett litet hinder som både ett kryss och räcke som låg på ca 40 cm. vi både gick och hoppade över det. Det var inga problem, hon tvekade inte det minsta. Hon rev någon gång och det var inte populärt.
Det blev en ganska kort sväng i stallet idag. Nu ska jag ha fredagsmys!!



Kommentarer till "Safira 18 mars"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: