Tisdag

Vi red i lillaridhuset för första gången och hon skötte sig jättebra. I börjar var hon lite okonsentrerad men efter ett tag började hon lyssna riktigt bra. Vi började öva på öppnorn och hon börjar förstå det där lite smått. vi galopperade också mycket så hon börjar länga på stegen och sså övade vi på att hon ska ställa sig innåt utan att boga ut för mycket. Tillslut fick jag kläm på henne ganska bra så vi avsludade. Detta var vårat hårdaste ridpass hittils så hon hade jobbat sig svettig.
Inne i boxen rullade och sig och hade det skönt. Hon blev mycket vacker efter det ;)

Onsdag

Även denna dag red vi i lillaridhuset och jag övede på att hon ska bli mera tagagad och frammåt och lyssna på skänklarna bättre. När man rider henne på ridbanan eller i riduset så går hon mest och sover, så kan hon också vara när man rider ut i bland. Jag tycket inte att det är så roligt att sitta på en häst som bara går och såsar runt och som man får driva på hella tiden. Så vi jobbade mycket med tempo växlingar och tillslut började hon att kliva på bättre. I börjar var det dock inte populärt att hon skulle lyssna på direkten när jag sa åt henne att gå fram och när jag då la till spöt så sparkade hon bakut och slog i vägen och det tyckte hon ännu mindre om... och när jag då sa till henne att hon inte ska bråka så blev det ju såklart värre. Hon bockade så jag åkte fram på halsen en gång men tillslut började hon lyssna och ridpasset avslutades mycket bra. Även denna gång blev hon svettig och rullade sig när hon kom in i boxen.



Kommentarer till "Safira 22 och 23 mars"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: