Safira 27 mars

Söndag

Idag red vi runt handfatet och det blåste nästan storm. Till en början var hon lugn så vi travade och jobbade lite med att flytta sig för skänkeln över vägen. När vi sedan vände upp hemmåt fick vi all blåst mot oss och jag hade tänkt galoppera för att se hur hon var i bett. Jag var lite osäker på hur jag skulle göra men tillsut tog vi en galopp. Det blåste som fan men Safira var hyfsat lugn till en början men så började min stora pösiga jacka fladra och det var inte populärt.... det var flera bockningar och lite sken. Det enda jag hann tänka var "nu åker jag av" och "jag kommer inte få stopp på henne", haha, men jag klarade mig från ett ofrivilligt möte med marken och Safira lugnade ner sig.
Jag som också hade tänkt rida på flygfältet och jobba henne men det struntade jag i och red istället en lite stund på ridbanan. Där gick vi över bommar, travade lite och tog några korta galopper längs långsidan.



Kommentarer till "Safira 27 mars"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: