Safira 31 mars

Torsdag

När vi kom ut till stallet skulle hästarna in och Safira fick då bråttom och gick omkull men hon verkar inte ha tagit någon skada.
Vi red på flygfältet och jobbade. Hon var jätteduktig till en början men efter ett tag så gick det bara utför. Hon vägrade att fatta höger galopp, först bara bortåt och sedan även hemåt vilket gjorde mig väldigt frustrerad och det gör ju inte saken bättre. Men vi kämpade vidare båda två och tillslut la jag till spöt för att markera att jag hade det och då sparkade hon bakut och bockade så jag höll på att flyga av, jag hamnade på sniskan på halsen men jag kravlade mig upp i sadeln innan hon han göra något mera. Man blir ju lite rädd då eftersom det är väldigt svårt att hålla sig kvar och det går ju inte häller att säga till henne eftersom hon bara fortsätter. Så där tycker jag inte att hon ska hålla på när man duttar till henne med spöt... aja, vi fortsatte iaf bråka till jag tillslut fick henne att ta höger galopp på vägen hemåt.

Mamma tog kort men de kommer att komma upp i morgon :)



Kommentarer till "Safira 31 mars"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: