Safira 5 mars

Lördag

Efter tävlingarna åkte jag och Amelia till stallet och skötte om våra hästar, Amelias medryttade Clara kom också ut.
Vi red ut en lång vända i skogen, Amelia och Clara turades om att rida så den som gick tog kort, dock inte med min kamera uten med Claras så vi får se om jag får tag på nå kort ;)

Vi red lilla laggarbo och när vi kom ut till vägen så fortsatte vi in i skogen på andra sidan. Från den stigen fortsatte vi in på Giselas och Reneés dikesrunda baklänges och vidare ut på jakt mot jaktstugan och hem.

På vägen övade vi på att Safira skulle gå först och i skogen skulle hon gå efter Amelia. I skogen hoppade vi stockar och diken och att ha Amelia framför sig taggade henne. När hon såg Amelia hoppa diken eller travade iväg över stockarna så ville hon dra efter så när jag höll in henne började hon studsa och när man då ville att hon skulle gå fram ville hon börja galoppera på engång, vilket hon inte fick... Höll ju in henne och väntade tills Amelia hoppat klar så vi inte hoppade i följd dels för att öva på att hon ska kunna stanna kvar och inte alltid dra efter och dels för att de skulle hinna fota båda hästarna. Vid en stock började hon galoppera vilket jag då lät henne göra och efter hennes skutt började hon bocka och sparka, förmodligen för att hon tycket att det var roligt, men jag var nära på att ramla av fast denna gång hade jag tur och lyckade hålla mig kvar. Även vid en annan stock hände nästan samma sak men denna gång innan vi hoppade för hon var så taggad att dra iväg men höll in henne så hon fick hoppa i trav.
Nu rider jag henne på hackamore när jag rider ut för hon kan bli riktigt stark, vet inte om jag skulle kunna hålla henne om jag red med bet så det får jag börja med på ridbannan.



Kommentarer till "Safira 5 mars"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: