Idag åkte jag ut till stallet efter fyra. Mamma var med i stallet hela tiden och det hon brukar göra är att mocka och packa och fixa med maten men inte idag inte! Nu när jag har lov och mera tid så vill jag fixa med sakerna själv. Jag tycket att det är riktigt roligt att få mocka åt henne faktiskt för hon är en riktig skitgris och då blir det också roligare att göra fint när man verkligen ser resultat! Jag tycker att det är roligare överhuvud taget att få ta lite mera ansvar i stallet själv när jag har lov eftersom jag inte har tid med det i skol veckorna.
    Från och med nu kommer jag ju också ha en medryttare på henne 2 gånger i veckan så jag hinner med annat.
    Började med att rida ut lillavändan i skogen så jag skulle få känna hur hon var att rida ut själv och visa mamma hur hon kan vara när hon testar lite, då hon inte vill gå från stallplan. Men hon gjorde ingenting idag och i skogen var hon jättelungn så testade vi att trava lite på vägen hemåt när vi kom ut på vägen och allt gick jättebra. Vi red på ridbanan en stund efteråt så mamma kunde ta lite kort men tuvär blev det inga bra kort då det var skymning och korten blev helt suddiga. På fredag eller lördag ska vi fota lite mera så jag får lite material till headern också. Jag red på hackamore och hon jobbade på jättebra, i galoppen kickade hon bara 2 gånger så det var inte så farligt. Som avskrittning red jag runt lite bommar och hinderstöd vilket gick bra ända tills hon stötte till en bom med hoven och ryggade till men hon lungnade sig ganska snabbt och det gick bra att rida runt där efteråt också. Vi har mycket jobb framför oss!
Annars är jag supernöjd med ridpasset idag!!

Här är några bilder från stallplanen innan vi red iväg



Kommentarer till "Safira Onsdag den 2 mars"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: