Safira 19 mars

Jag och Safira gav oss iväg ut i skogen själva på en tur. Vi red långajakt och fortsatte på långavändan ut till vägen vid älgtornet. Vi red upp en sväng till torpet och tillbaka. När vi kom till sjön svängde vi upp i skogen på stigen som går ovanför sjön och hem via lillavändan. Tillbaka vid stallet skrittade vi runt en liten stund på ridbanan.

Vi hoppade både stockar och diken i skogen vilket gick jättebra! På vägen upp till torpet tog i en galopp, vi tog också en galopp på sträckan innan sjön och det gick jättebra det också. På lilla vändan tog vi en liten avstickare ock klättrade lite. Då var vi också tvungna att gå öven ett träd som vi aldrig gått över förut vilket resulterade i ett stort skutt och en sväng i luften men jag lyckades hålla mig kvar i sadel i alla fall. När vi kom till stallet hade de plogat ridbanan, så skönt att inte behöva rida på ojämt underlag, där skrittade vi lite och tog någon trav innan vi gick in i stallet.

Mamma fotade lite på ridbanan medans jag skrittade runt men nu när jag sätter mig ner för att kolla igenom dem så var ju alla suddiga! Det är ingen ide att lägga upp dem här..... Men mamma tog några foton när vi stod stilla som blev lite bättre. Även jag tog några kort i hagen.

 



Kommentarer till "Safira 19 mars"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: