Safira 25 mars

Fredag

Jag kände för att rida på vägen för att kunna galoppera lite så vi tog och red upp mot järnvägen.
På vägen upp var hon hur lugn som hälst fasten det blåste. När vi kom fram till järnvägen så tänkte jag att vi skulle testa att gå över. Det var hon inte så pigg på till en början men tillslut kom vi över och då vände vi bara och gick över den igen utan problem. När vi väl kommit över den och var på väg tillbaka så började hon fjompa sig och tagga till. I skritten taktade hon mest så vi tog lite lungt trav men så rätt som det är blir det tvärnit.... Hon hade fått syn på en runsten! Helt plötsligt var den livsfarlig fasten vi gått förbiden på vägen upp och denna gång var vi dessutom på höger sida av vägen och den på vänster. Jag försökte då få henne att ta några steg emot den och bara kolla på den så hon tog några steg men så plötligt kastar hon sig åt sidan och jag höllpå att ramla av. Jag hade som tur var hennes distans sadel som man sitter ganska stadigt i så jag höll mig kvar på och sådär höll hon på ett tag att kasta sig fram och tillbaka men efter ett tag lugnade hon sig och kunde stå stilla och kolla på den utan problem.
Vi fortsatte hemmåt i trav och jag var osäker på om jag skulle våga fatta galopp när hon var så hisspig och fjompig och höll på att kicka när jag försökte jobba henne lite stäld för att få henna att lyssna och lugna henne men hon föll in i galopp utav sig själv och då gick allt bra.
Vi avslutade med att rida på flygfältet och där var hon rädd för en jätteläskig jordhög... Men hon lugnade sig mycket fortare denna gång. Vi gick lite över två bommar som låg där, utan problem! För att trötta ut henne lite och för att känna att jag hade kontoll så tog vi några galoppvarv i båda varven och hon skötte sig bra.

Jag red ju som sagt i hennes distans sadel och usch vad jag ogillar den! Man har inget stöd för bena och den är bara allmänt obehaglig enligt mig då jag inte känner att jag har balans eller sitter bra i den. Men man sitter ganska stadigt i den när hon blir så dära fånig och kastar sig åt sidan men förövrigt så r den hemsk! 



Kommentarer till "Safira 25 mars"


Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: