Idag blev det en uteritt ut i skogen tillsammans med Amelia på Amelia, Gisela på Rimble och Evelina på Klarita. Vi red förbi Märta på vägen och gick sedan in i skogen från det hållet. Det blev att vi började med att rida in på långa jakt baklänges och gick in på våran dikesrunda och sedan in på giselas och Reneés dikesrunda. Sedan red vi lilla jakt hem och avslutade på ridbannan.

Provade att rida i Safiras distans sadel idag och usch vad jag hatar den! Tuvär är det den sadels som ligger bäst på hanne så får väl vara snäll och rida i den då och då. Under ridturen skötte sig Safira jättebra fasten vi var några stycken som var ute och red (när man är fler kan hon stressa upp sig). Hon var nog så pas lungn då hon bara hade en häst framför sig och de andra två bakom sig. Men vi får pröva oss fram och öva på att hon ska kunna gå lungt även om man skulle gå sist.

På ridbanna var vi ju också 4 stycken som red rund så alla fick hålla sig på ett spår i samma håll vilket resulterade i ett mindre lyckat ridpass. Det var inte det att Safira hittade på dumheter utan att jag blir irriterad på att man inte kan göra det man vill göra... Jag hade inte jätte tålamod med att sitta och jobba henne så det vart inte så mycket jobb vilket jag egentligen hade hoppats på. I galoppen var hon lite struttig och ville inte jobba frammåt, men men, sånna dagar har man också! 

Det var tänkt att mamma skulle ta kort men hon filmade lite istället. Jag ska snart sätta mig ner och kolla igenom filmsnuttarna och se om det är något att visa.



Kommentarer till "Safira fredag 4 mars"

Postat av: Evelina

Var jag såååååå mycket ivägen ;o? Haha

Vi ses imorrn ;)

2011-03-04 @ 19:29:14
URL: http://stallmupparna.blogg.se/
Postat av: Evelina

sv:hhaha fast jag hade knubbigaste hästen ;)stackars Klarita..

Vilken tid skulle ni hämta upp mig?:)

2011-03-04 @ 20:04:44
URL: http://stallmupparna.blogg.se/

Namn:
Stammis?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar: